Poměr uživatelů a reklamních podílů je hezky vidět v následující grafice z dílny preferovaného marketingového developera Marin. Jeho průzkum je o to zajímavější, že se věnuje i rozdělení uživatelů na počítače a mobilní zařízení. Překvapení nedalo na sebe dlouho čekat a vysvětluje urychlenou akvizici aplikace WhatsApp společností Facebook. Proč? Odpověď je nasnadě – uživatelé sice zůstávají s rodinou a přáteli v kontaktu, nicméně „visí“ na mobilních zařízeních. Aby Facebook zůstal na výslní s prodejem reklamy, musel do svého portfolia zahrnout mobilní aplikaci.
A odpověď na titulní otázku – nejvíce se utrácí v Americe a Evropě. Reklama na Facebooku je i v Čechách velmi oblíbená a používaná. Často se objevuje v našich reklamních kampaních, osvědčila se zejména při propagaci dílčích aktivit a při prosazování nových brandů.
Comments are closed